Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Govern, Diputació i ajuntaments acorden invertir 18,4 MEUR en la millora de tres eixos viaris de les Garrigues Altes

Govern, Diputació i ajuntaments acorden invertir 18,4 MEUR en la millora de tres eixos viaris de les Garrigues Altes

DILLUNS 18 MAIG 2026

La Generalitat de Catalunya, la Diputació de Lleida i vuit ajuntaments han signat el conveni per impulsar la millora de tres eixos viaris estratègics de les Garrigues Altes, amb una inversió prevista de 18,4 milions d’euros.

L’acord preveu actuacions als municipis de Torrebesses, Granyena de les Garrigues, el Cogul, Castelldans, la Granadella, el Soleràs, Bellaguarda i els Torms, amb l’objectiu de millorar la mobilitat, reforçar la cohesió territorial i afavorir el desenvolupament dels municipis rurals.

Les principals actuacions incloses en el conveni són la transformació del camí entre Torrebesses i Castelldans en una nova carretera de la xarxa comarcal de la Generalitat; la millora de la C-233 entre la Granadella i el Soleràs; i la rehabilitació del camí entre Bellaguarda i els Torms.

La Generalitat assumirà el 75% de la inversió i la Diputació de Lleida el 25% restant. La previsió és que les actuacions estiguin finalitzades l’any 2028.

Aquest acord representa un pas important per millorar les comunicacions a les Garrigues Altes i garantir més oportunitats als municipis del territori.